Monday, April 19, 2021

Jom Mula Sekali Lagi?


September, 2018



Assalamualaikum dan hello earthlingssss!

Wehhhh serius rindu gila nak taip intro macam kat atas tu. Lama tak lepak sembang sini sorang-sorang macam selalu. Lepastu akulah tu yang usaha sangat whatsapp semua orang suruh baca post dekat blog ni ha. Tapi aku macam yakinlah dah tak ramai sangat orang bukak blog. Semua benda boleh dapat kat Instagram, pakej video dengan gambar sekali ok. Kalau nak tulis cerpen ke puisi atau novel ke apa, semua orang cari Wattpad. Install je dekat phone masing-masing. Aku pernah jugak buka akaun Wattpad dan taiplah segala idea kat situ. Tapi entahlah, aku lagi suka kat sini. Sambil sambil bebel kat sini. Gosip sesikit. Caruts je kurang haha!


Sebenarnya aku terpanggil untuk bebel kat sini sebab aku tadi aku ada dengar satu lagu ni. Lepastu aku pun macam alaaaa apeni teringat memori lalu. Lalu aku bacalah drafts yang tersimpan rapi dalam ni. Bertemankan beberapa lagu pilihan yang mungkin merobek hati aku sekali lagi, serta lagu yang boleh bawa aku pada hari aku taip semua tu. Masa baca tu, aku macam awwww comel sangat Pateah beberapa tahun lalu. Semua benda nak cerita macam sembang dengan kawan-kawan pulak tu. 


Sekarang, gegendang telinga aku disapa lagu Pernah, nyanyian Azmi. Lagu ni aku terdengar dalam video Alieff Irfan. Best weh lagu-lagu yang dia pakai dalam video kat YouTube tu. Syahmi Sazli pun apa kurangnya. Pandai jugak dorang cari lagu-lagu best. Video Syahmi lah yang mula-mula aku kenal lagu Surat Cinta Untuk Starla. Lepastu eh eh terjumpa short drama lagu tu pulak. Alaaaa comelnya Hema dengan Starla ❤ Kira macam video dorang ni lagunya memang boleh jadi stok lagu kepada sesiapa yang perlukan lagu sweet tahap berendam dalam sekolam gula-gula kapas ataupun lagu sedih yang boleh hanyutkan diri kembali pada masa lalu sambil minum segelas jus oren tanpa gula. Kenapa jus oren? Masam adalah yang terbaik bagi seimbangkan rasa pahit dari memori lalu. Ataupun, berdiri di tengah hujan lebat. Hey kamu yang sedang patah hati, menangislah sekuat hatimu. Hujan sedang menemani kamu. Jangan risau, kamu tidak sendiri lagi.


Yelah dulu kan phone sentiasa di tangan. Walaupun phone ada dalam bilik ke apa, bila dah vibrate whushhhhh tak sampai 2 saat tuan empunya phone dah ada di sisi. Memang pantas! Sekarang, aku punya malas nak reply whatsapp sampaikan kawan-kawan kena call. Kadang-kadang je rajin nak jawab call tu. Selebihnya pandang sampai phone dah tak menjerit untuk dijawab. Selalunya malas nak reply Whatsapp dan malas nak jawab call ni terjadi bilamana sedang habiskan baki cuti semester je. Bila dah ada kat UPM macam rajin sikitlah. Nota untuk semua subjek ada dalam phone. Jadual kelas pun sama. Bila orang Whatsapp dan keluar di ruangan notifikasi, memang wajib balaslah. Alang-alang orang kata. 


Bila aku tak balas Whatsapp ni tiba-tiba jadi masalah orang lain. Eh suka hatilah orang nak  
balas bila ke apa kan. Kita tak berkongsi masa pun kan sampaikan nak marah-marah kenapa tak balas Whatsapp atau tak hantar mesej di Whatsapp. 

Eh eh ehhhh lempang nak? 

Tibbehhhhhh! *Suara Paisruslan

Tak campur lagi dengan manusia yang bilamana dia tanya kita layan dak ceghita korea drama korea apa semua tu kan. Aku dengan yakinnya jawablah suka sangat tonton drakor ni. Tapi aku pilih jugak siapa yang berlakon sebab aku perlu rasa puas sebab takdelah rasa sia-sia aku habiskan masa aku duk hadap drama tu. Selalunya aku akan layan drakor tu sampai habis. Maksudnya aku katakan tidak pada tidur. Aku tak boleh lah macam satu hari satu episod. Nanti akulah tu yang dah tak tengok episod seterusnya. Kira macam proses nak khatam drakor 16 episod tu terganggu ye. 

.
.
.
.
.
.
.

Sajalah nak publish, esok lusa aku kembali aktif ye.

Tetiba rindu nak membebel dekat sini sebab 3 minggu lepas aku duk siapkan blog kawan aku. Terus rasa macam omg aku kena kembali ni walau tiada yang singgah sebab jaman online diary sudah berlalu. Majoriti dah pindah ke platform lain. 

Okay bye 💙