Tuesday, January 3, 2017

2017 : Masih orang yang sama


Assalamualaikum dan hello semua 🐵🐵🐵

Amboi semalam kemain beria nak update blog, nak bebel-bebel dekat sini. Tapi, sendu je menaip. Ni pun dah masuk kali ke berapa entah aku taip, lepastu backspace. Lempang kang. Dan aku tengah jakun dan seronok sebab emoji dah boleh selit dalam penulisan kali ni. Omg dah tak payah beria nak google gambar monyet geleng-geleng kepala lagi dah demi nak tunjuk emosi aku 😂😂 (ni lah contoh tengah berseronok dengan emoji lulz).


Harini dah masuk lembaran ketiga untuk tahun 2017. 
Dan aku nak ucapkan Selamat Tahun Baruuuuuuuu!!!! 🎉🎈🎊 
Moga dikurniakan kegembiraan kepada kalian semua dan dipermudahkan segala urusan sepanjang 2017. Amiinnnn 💕

Apa azam 2017 aku?
Dah dua tahun aku tak pernah pasang apa-apa azam. Konon yuklah follow the flow. Tapi kalau takdak azam pun macam terkial-kial jugak nak habiskan tahun tu. Pasal azam aku, nanti-nantilah sembang hahaha. 

Macam selalu, takdak gambar malam tahun baru sebab tak berjimba ke mana-mana. Dari zaman asasi lagi hanya mampu tengok persembahan bunga api dari kolej dan sekarang dari flat ikan. Ok tipu. Dari flat ikan tak nampak pun. Cuma bunyi jelah yang ada. Ok lah tu dari takdak apa. 

Oh maaf, gaya penceritaan berterabur. Aku tengah dengar lagu Dayang. OST 7 Hari Mencintaiku ni ha. Lelaki Teragung tajuk dia. Aku belum pernah baca novel 7 Hari Mencintaiku lagi, tapi tengok drama adaptasi ni pun kemain emosi terkumpul dalam dada. Takleh nak cerita ke orang betapa emosinya jalan cerita dia. Hm tapi aku tengoh 4 episod je sebenarnya hahahaha. But still, 4 episod terakhir tu pun emosi ok. Penulis novel dia powerlah weh! Novel pertama dari novelis Siti Rosmizah yang aku baca, Andai Itu Takdirnya. Dan aku yakin semua mesti dah khatam kan novel yang tu kan. Allahuuuu ayaq mata takleh tahan beb. Menangis tersendu-sendu dan tak mampu nak bercakap dengan sesiapa selama 45 minit beb. Guwa cakap benda betul ni. Kalau kawan datang kacau kau tengah baca novel tu, nak jeling pun tak boleh sebab air mata bertakung tuuu haaa kat tubir mata. Tunggu masa nak jatuh je tu. Wah, meyakinkan tak sebab kenapa kena baca Andai Itu Takdirnya? 😭


Tu je nak cakap.
Hahahahaha.