Tuesday, February 23, 2016

Universiti Putra Malaysia, Gedung Ilmu Menara Budi ~






Assalamualaikum and hello earthlings!

Harini hari kedua kuliah. Dan, pagi tadi Statistik Sains Gunaan. Dengan semangat yang tinggi, aku bersiap awal. Kelas jam 10 pagi, konon nak naik bas jam 9 pagi. Bolehlah datang awal dan pilih tempat yang selesa dalam Dewan Kuliah (DK) tu kan. Yelah, keselesaan dan kedudukan yang sesuai akan meningkatkan lagi kadar fokus seseorang itu untuk menerima segala macam jenis input baharu. Ok rasa nak lempang diri sendiri. Sangat rasmi bahasa yang saya guna. K


Tepat jam 8.50 pagi aku dah setia berdiri dekat bus stop yang memisahkan kolej 10 dan kolej 11. Salah satu azam untuk semester baru, datang kelas sebelum lecturer masuk. Tapi, bas masih belum kelihatan. Haih. Dalam jadual, bas gerak dari kolej jam 9 tapi hm jam 10 baru ada bas. Azam tak menjadi gaissss :( Takpa, banyak lagi kelas lain. Boleh cuba lagi yay! :)


Aku rasa, hari ni aku macam takdak buat apa je. Cuma pergi kelas Statistik. Lepastu, lunch sambil lepak dengan Farhanah. Sambung lepak kat makmal komputer fakulti sebab nak register subjek. Wifi laju woi! Peh memang dekat situlah jadi port rahsia kalau nak ponteng kelas hiks. Selesai semua tu, terus balik bilik. Nampak dak macam tak berapa nak buat apa-apa. Mungkin, baru first week kot. 


Lagipun, aku banyak drop subjek hahaha. Sebab nak elakkan dari satu kelas dengan mana-mana yang aku punya pengalaman sekelas ha. Entahlah weh. Aku seronok je dengan course aku tapi kalau macam nak borak gitu-gitu boleh ah. Kalau nak lepak tu macam tak je, sebab dorang kolej dekat dekat. Aku? Hm sebelah Petronas k kolej aku. Jauhlah nak dibandingkan dengan kolej dorang. Mungkin tu kot sebab utama kenapa aku tak berapa kenal dengan batchmates, juga merangkap coursemates baru aku. Hm. 


p/s : aku dah letak lagu untuk blog ni. haha takdaklah rasa kosong sangatkan kalau ada lagu yang teman korang. ok bye. muahciked :*