Sunday, February 28, 2016

Insecure Berpisah Tiada pftttt






Semua orang pernah jatuh suka. Walaupun dari luaran kau nampak macam tak peduli pasal semua orang, tapi tetap ada terlintas suka mana-mana orang. I mean, tiap kali kau terpandang dia mesti kau rasa senang hati gitu. Pendek cerita, crush. 

Ada yang suka dari jauh dan tak pernah borak apa semua. Dan, ada jugak yang suka dalam diam tapi selalu borak, siap lepak sama-sama lagi. Ni kira golongan paling memendam rasa tunggu hati nak meletup je. Bukan apa weh, sakit woi pendam perasaan lama-lama. Kau faham dak, bila kau sorang mamat/perempuan ni pastu korang hari-hari jumpa, lepak makan sama-sama tapi pada masa yang sama kau suka dia. Huih, rasa macam keluar dating tapi dia tak sedar pun perasaan korang dekat dia. Seronok tau bila suka dengan orang yang kita kenal. Sebab kau akan fikir, korang dah sama-sama kenal diri masing-masing. Tiap malam, selalu borak dekat Whatsapp. Kalau jumpa pun mesti ada je yang nak dibualkan. Orang cakap macam ada chemistry gituuu. 

Indah tu memang indah, tapi tak selamanya indah ok. Hidup tak seronok kalau tak ada babak jatuh tersungkur cium tanah.  



Paling mengujakan perasaan patah hati kau bila, orang yang selalu Whatsapp dengan kau tiap malam tu tiba-tiba menyepi. Macam hilang terus. Tapi atas dasar suka dan dah mula jatuh cinta, kau tunggu. Hari berganti hari, minggu berganti minggu atau mungkin bulan berganti bulan. Kau masih tunggu dia. Tup tup! Nampak gambar dia dengan kekasih dia dekat Facebook. Siap dengan kapsyen paling romantis. 

Bila kau selidik, rupanya tu kekasih lama dia. Dan, macam-macam dalam kepala kau masa tu. Perasaan nak carut lagilah memuncak. Geram, sedih pun ada. Percayalah, kau akan murung selamanya kalau tak move on. Kadang-kadang, move on ni susah sebab selama ni kau terbiasa dengan dia. Maksud aku, selalunya kau akan makan dekat restoran makanan segera dan pesan burger keju dengan fries extra large bila dengan dia. Tapi dalam tempoh usaha nak move on, kau takkan sesekali masuk ke tempat tu. Nanti tak pasal-pasal kau tendang meja sebab tiba-tiba teringat. 
Sebenarnya, bukan ada orang baca pun blog aku. Tapi disebabkan atas sebab tertentu dan hormat permintaan seseorang, aku buanglah cerita tadi tu.