Monday, February 22, 2016

Isteri VS Tunang






"Semua yang ada ada pada dirimu,
membuat aku ku, aku jatuh cinta"

                                                    Pencuri Hati -- Ayda Jebat


Isteri VS Tunang! Drama yang menggantikan drama Sha & Shah, yang mana pelakonnya Kamal Adli dan Syatilla Melvin. Promo drama Isteri VS Tunang ni bagi aku sangat menarik. Yelah, tiba-tiba sangat muncul Dato' Seri Vida kat hujung hujung promo dia. Menarik kot video promo dia. Terus rasa tertarik nak bersila depan TV setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam! Ini serius weh.


Teruja gila sebab pelakon utama Isteri VS Tunang muka macam model pastu jalan cerita macam best! Antara tunjang utama drama ni Hisyam Hamid sebagai Zaim Azfar, Scha Al-Yahya sebagai Alana Sofea dan Sharifah Sakinah bawa watak Amira Irdina. Faham dak perasaan aku bila bukak channel 104, Astro Ria tiap jam 10 pastu opening drama ni macam mengujakan kot. Lagu Pencuri Hati nyanyian Ayda Jebat dipinjamkan untuk drama ni. Ya, OST Isteri VS Tunang ni rupanya lagu Ayda Jebat. Lagu ni best sebab bukan lirik yang macam nak mintak kena lempang. So, good job!


Nak dijadikan cerita, 5 hari lepas aku dah terfikir nak beli novel Isteri VS Tunang sebab aku balik Serdang. Mesti tertinggal banyak episod drama ni. Sebab perasaan ingin tahu makin membuak-buak apalah Amira Irdina nak buat, apa yang akan jadi bila Zaim Azfar tahu Alana Sofea pregnant semua tulah. So, aku ke NU Sentral. Dah target nak pi MPH lepastu pulang dengan hati yang senang. Kononnya.


Sebelum ke MPH tu aku dengan Ena melencong ke banyak tempat jugaklah. Ok lets make it short lah senang. Sampai je dekat MPH, agak blurr jugaklah. Sebab susunan rak dia lain dari MPH lain. Sebab rak novel melayu rupanya semua dekat area lantai papan. Maka gigihlah kitorang duk cari novel Isteri VS Tunang ni. Tapi tak jumpa! Ok takpa, pi check dekat komputer dia dulu. Aik! Katanya ada 3 buah lagi. Haih. Takpa, cari lagi. Jangan putus asa!

Lama jugaklah kitorang cari tu sampai dah give up dan aku cakap dekat Ena, takde dah kot. Ena cadangkan tanya akak yang tengah susun calculator. Aku macam takyahlah kot. Mesti dah habis apa semualah. Ena panggil aku tunjuk senarai novel bestseller bulan Februari yang tertampal kat dinding tu. Isteri VS Tunang....no 1! Patutlah cari tak jumpa, dah habislah tu. Ena terus tanya akak tu kat mana keberadaan novel yang kitorang cari tu. Then, akak tu cadangkan cuba cari dekat area hujung tempat yang kitorang cari mula-mula tu. Dan belum sempat kitorang berlalu pergi, akak tu cakap cuba tengok tengok dulu area rak bestseller belah kanan dia. Ada dua pilihan. Kitorang pilih yang kedua dulu. Ena tunjuk area novel melayu bestseller dan............. 





YAAAAA! ADAAA! HAHAHAHAHA SERONOK WOI! NI NASKHAH YANG TERAKHIR DEKAT RAK TUUU!


Terus grab dan bayar!


Ok sekian. hahahahahhahah toodles ~