Tuesday, August 23, 2016

cerita cuti semester saya.







Assalamualaikum dan hello earthlings!
Lama sangat dah ni tak membebel dekat sini. Rindu sebenarnya tapi nak buat macam mana, malas menguasai diri. Sejak masuk semester 2, aku dah kurang update blog. Paling mengejutkan, aku jarang gila membaca. Paling pelik bila aku ke Midvalley ataupun NU Sentral, aku dah tak jejak kaki ke MPH lama-lama macam dulu. Selalunya, aku duk dalam MPH sampai perut rengek mintak makanan pun aku abaikan ok. Eh tak, tipu je. Padahal dalam beg dah sorok Green Tea pretzel Auntie Anne awal-awal, yums!


Cuti semester aku bila ditambah tolak sama rata, jumlahnya mungkin dua bulan lebih lebih. Berikutan subjek terakhir aku, iaitu Bahasa Thai I lambat sedikit berbanding subjek bahasa asing yang lain, maka aku pun balik lambat ke kampung halaman. Bulan puasa pulak tu. Awkward ok pi Terminal Bersepadu Selatan (TBS)  sorang-sorang dan buka puasa pun sorang-sorang tsk tsk. Tiap kali habis semester, mesti aku kena berdikari tak berteman ke TBS. Nak buat macam mana, course lain-lain. Tapi kan, sama je sebenarnya masa bergelar pelajar arsitek 1st year dulu (walaupun sekejap, SMP masih anggap aku budak arsitek ok), saing-saing je balik lambat tiap kali habis semester. Seram jugak duduk kolej yang mana penghuni-penghuninya sudah ramai pulang ke rumah, sunyi weh. Nasib baik Kakgee belum balik Kedah lagi. Aku apalagi, whatsapp dia habaq nak turun tidur bilik. Tak faham kenapa nak jugak cerita pasal ni. Ok tutup cerita!



Cuti aku bermula dengan whatsapp dari Nadia dan Syera pasal latihan kelas memandu selama 4 hari dan pada hari kelimanya pula test JPJ. Ya, test JPJ. Berada di litar memandu dari jam 10 pagi hingga 4 petang merupakan perkara paling terakhir aku nak buat dalam hidup. Serius. Macam biasa, cuaca panas terik dan hujan tidak membasahi bumi Kelantan sekian lama, bikin aku migrain beberapa hari. Campur kena bebel sebab asyik terundur masa latihan naik bukit, dan bawak kereta sampai divider aku langgar ok. Dan waktu tu aku rasa nak cakap, kali terakhir guwa bawak kereta adalah pada bulan Ogos, 2015. Seperti yang sudah aku jangka, aku gagal ujian jalanraya. Tapi alhamdulillah, lulus ujian litar dan Rutin Pemeriksaan Kenderaan (RPK) & Rutin Semasa Memandu (RSM). Mak aku pelik bila aku punya tahap tidur lena bila dah habis test JPJ, walaupun gagal. Lol. Sebenarnya, aku berniat nak ambil test ulangan JPJ kat tempat lain. Sebab previous punya tempat belajar memandu jauh jugaklah dari rumah aku. Lagipun Nadia dengan Syera pun dah takde nanti. Tak ke awkward nanti. Aku harap dapatlah buat test ulangan JPJ kat tempat lain (tapi borang dengan cikgu.....).



Sehari selepas test JPJ, aku ajak Danieal dan Nadia keluar. Meraikan Nadia lulus test JPJ dan juga meraikan kebebasan sementara aku dari test JPJ. Kitorang ke Seoul Garden, KB Mall. Makanya sesi borak sampai makanan habis dan kuah tomyam dalam jug tu kering.  


Nadia dan Pateah yang pelik :3


Dua minggu seterusnya, aku keluar dengan Santi, Achik dan Juwe ke KB Mall dan AEON Mall sebab nak cari barang-barang untuk persiapan Meet & Grill party. Haaaa engkauuu dari pagi sampai ke jam 7 malam mencari. Masa kat KB Mall, Santi mengutarakan cadangkan tempat makan yang sememangnya takdak kat KB Mall. Kitorang dah macam eh apa yang engkau cadangkan ni Santi sebab tak faham dan blurrrrrr gilaaa hahah! Rupanya dia ingatkan AEON Mall. Patutlah konfius semacam perempuan tu lol. Selesai beli bahan kering kat KB Mall, kereta meluncur keluar dari parking dan menuju ke AEON Mall yang mana hanya 10 minit jaraknya. Disebabkan radio kereta Achik rosak, makanya atmosfera dalam kereta dipenuhi gosip jemah-jemah hahaha diselit juga dengan borak ilmiah ok. Sampai AEON Mall, terus pi lunch kat Sushi King lepastuuu ke Daiso, singgah jenguk Achik dan Juwe kat Brands Outlet seterusnya ke Coffee Bean minum petang engkauuu hahaha. Melebih pulak cerita. 


Pateah dan Santiaqqqq, omg Santiaqqq so pwettyyy *emoticon queen*

Akhirnya, harinya sudah tiba. Meet & Grill party! Perapan ayam disediakan oleh mak aku. Pagi-pagi lagi aku dah siap sedia nak ke Pantai Irama dengan tupperware besar berisi ayam sebanyak 3 ekor. Muzakkir dan Shukran dah ada kat tempat yang mana berlangsungnya sesi BBQ masa aku sampai tu. Bila semua dah sampai, majlis bermula. Makanan yang dibawa sedap dan menyelerakan! Ada bihun goreng tiga jenis ok. Air tangan Shukran (mak dia actually), Santi dan Juwe. Syera bawak puding triffle dan sedap sangat *emoticon nangis* Danieal bawak kerepok rebus. Cuaca sangat bagus untuk menikmati keindahan pantai dan aroma ayam dibakar sungguh membuka selera!

Theeee cikinsssssssss yums!
the boysss 

ONE TWO THREEE SENYUMMM SEMUA :)



BIRO BERSAMA MINUS PATEAH SI PEMERAP AYAM 


Beberapa hari lepas, sepupu aku, KEqah ajak aku teman dia pi Bank Rakyat. Nak buka akaun katanya. Kebetulan aku free (aku sentiasa free sebenarnya) makanya aku iyakan. Selepas selesai urusan di Bank Rakyat, kitorang menuju ke AEON Mall (lagi dan lagi) sebab nak makan kat sana. Brunch mungkin. Kononnya nak ke Boat Noodle dulu sebagai pembuka selera gitchewww tapi bila dah makan kat sana, kirim salah jelah nak makan makanan lain hahaha. Lepastu ke Prettylicious Boutique yang mana lokasinya sebelah Tesco. Kemain aku fikir kat mana butik tu dulu, rupanya kat situ ja. Nanti dah boleh dah aku datang sini selalu yay!



                                
                                  Tema haruslah hitam acah baru balik mahkamah ye anak anak 
     















Pateah sedang menilik sekiranya Afgan itu husband dia atau bukan


Pilihan wajib setiap kali berkunjung ke Boat Noodle

Ya Tuhannnnn, akhirnya Pateahhhhhhhh berjaya update blog diaaaaa! Sekiannnn.