Saturday, August 8, 2015

We Had A Promise Made, We Were In Love







Assalamualaikum dan hello earthlings :) !

Ok saja je ni singgah kejap. Cuba bagi nyawa kat blog ni. Nanti takdelah orang singgah sini pastu blurr kejap kenapalah setiap entry tu jauh nauuuu tempoh masanya. Hm mula-mula buat blog dulu, tiap hari nak update entry baru. Seronok gila kot masa mula-mula kenal benda alah ni ha. Sebelum update apa-apa kat sini, mesti kena jugak fikir nak taip apa. Awal-awal dulu aku jenis letak lirik lagu je. Hish bila fikir balik sekarang, ada potensi jugak kot blog ni jadi tempat orang cari lirik lagu. Haha. Merepek. 

Dan aku dah tukar link blog atas tu ha. Dah umur 20 takkan nak suruh orang singgah blog aku, bila orang tanya eh apa linknya. Berbelit jugak aku nak sebut. Tu yang aku selalu tulis atas kertas bagi kat orang yang tanya tu. Paling malas nak sebut dah tu.

Aku sebenarnya perasan sangat cara aku menulis dah lain macam. Dah takde perasaan. Dulu taip ecewahhh berbunga-bunga weh. Ha sebut pasal bunga ni kan, aku suka Lavender. Ya, yang warna ungu tu ha. Warna kegemaran aku ungu. Bukan ungu semata, ungu dan anak beranak dia yang lain tu. Yang ada unsur ungu, aku suka. Eh tak, cinta. Mohon bakal suami bawak I bercuti kat ladang lavender ye. Paling malas pun, you hadiahkan I taman bunga pun ok jugak. 



Ok yang atas tu merepek. Eh tak jugak, tu impian. Kahkahkah. 


Ha tiap manusia pasti ada yang dia suka dan obses. Lumrah kot. Macam aku lah ha. Aku suka dan obses baca tulisan kat blog Hanis Zalikha. Keknis lah senang. Ramai yang kenal Keknis kot. Blogger, pelakon, model dan pengacara lawa. Ya, Keknis lawa gila. Aku baca tulisan kat blog dia dari zaman awal-awal kenal blog. Dia lawa dari dulu lagi tau! Hahaha ok sorry perempuan ni memang suka nauuuu nak bagi orang lain impress dengan cara kenalkan idolanya ha. Serius, Keknis lawa. 

Keknis dah sah bergelar isteri kepada Hairul Azreen. Yayyy! Keknis dah kahwin! Haha siap ada 3 episod Walimatulurus Hanis Zalikha & Hairul Azreen lagi ha. Episod 1 pasal diri masing-masing, pasal family dorang dan jugak pasal perkenalan comel dorang masa zaman myspace dulu. Episod 2 diteruskan dengan percutian keluarga Keknis dan Hairul ikut sekali. Sambil cari barang hantaran kahwin dan photoshoot gituu kat Paris untuk kad kahwin. Akhir sekali, episod 3 lebih kepada persiapan akhir dan yayyy akad nikah! Ada jugak diselitkan majlis persandingan. Sampai ke harini aku ulang tonton episod 3 tu hah.

Bukan apa, tiba-tiba terfeeling sekali hahaha. Lagu yang berkumandang sepanjang akad nikah tu hah bikin aku tumpang terharu sekali. Tumpang gembira :) 

Oh lagu apa? Jodoh Berdua, lagu Hafiz Hamidun. 

Dan aku selalu whatsapp Fiza suruh pasang lagu Jodoh Berdua masa nikah dia nanti. Kahkahkah. Nampak tak masih berusaha nak feeling feeling Keknis jugak hehehe. 

Yayyyy Keknis dan Hairul Azreen dah kahwin :*

Bila engkau suka atau kagum dengan someone, misalnya macam aku ni ha kagum dengan tulisan yang sarat dengan positif dan nasihat kakak-kakak kat blog Keknis. Aku sebenarnya memang cepat terpengaruh dan terkesan dengan penulisan. Serius. Sebab tu kot tiap pagi nak gerak pergi kelas, mesti capai sebuah buku atas meja dan baca. Baca sambil tanpa risau tersadung kot. Hahaha. Kalau bosan dalam kelas Pembuatan Keputusan hah, memang aku buka buku akulah. Sambil conteng sikit-sikit.

Lepastuu kan, bila dah nampak apa yang buat kau kagum dengan someone tu kau mesti akan cuba jadi macam dia. Eh bukan bukan, maksud aku bukan cuba jadi dia. Tapi macam dia. Kalau pada mata kau dia tonjolkan sikap positif melalui tulisan hah, macam tu jugak kau cuba jadi. Gembirakan hati orang pun masuk dalam senarai jugak. Misalnya kau belanja kawan makan secara rawak. Ataupunnnn paling simple lah kan, tolong tahan lif tunggu orang selepas kau nak masuk. Pun kira perkara positif secara rawak tauuu. 

Pandang sekeliling. Ada banyak sebab untuk kalian semua gembira. Banyak sebab untuk senyum dan seronok-seronok. Tolak tepi dulu sedih patah hati ke apa. Chill ah. Tapi satu je pesanan aku, kalau keluar lepak dengan kawan-kawan gelak sakan. Seronok apa semua kan, janganlah pulak bila dah balik rumah tunjuk muka ketat. Bad mood tak tentu hala depan family. Ingat tauu gembirakan mak ayah dapat pahala.

Ya, ini perkara positif secara rawak :)


Goodnight :*